Mint Linux Latex Derleme Problemi

Mint Linux yeni kullanmaya başladığım çok temiz bir linux sürümü. Ubuntu Unity desktopu tercih ettiğinden beridir sağlıklı bir ubuntu kurulumu yapamadım. Uzun zamandır o problemli hali ile direndim kullanmak için ve işletim sistemini değiştirmemek için, ama artık canıma tak etmişti. Etraftan sıklıkla duyduğum Mint'e geçiş yaptım. Kendi paket yöneticisinden birçok program rahatlıkla kurulabiliyor. Latex dökümanlarını derlemek için standart bir Texmaker kurulumu gerçekleştirdim. Sistem Texmaker ile birlikte gereken latex paketlerini de kurdu sisteme. Ancak derleme aşamasında 

 Metric (TFM) file not found

İle başlayan bir seri hata mesajı aldım ve derleme işleminin gerçekleştirilemediğini gördüm. Bu problemin çözümü şu linkte de anlatıldığı üzere

texlive-collection-fontsrecommended

Paketini kurarak buldum. İlgilenenlere duyurulur. Mint linux'u tavsiye ederim bu arada...

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Erkan Oğur'un Gençlik Yılları