27 Nisan 2012 İnternet Kesintisi Ardından Çalışmayan İnternet

Reset attım düzeldi olayın özeti bu ama bunları yazmam geretiğini hissediyorum. Canı okumak isteyen varsa okumaya devam etsin.

27 Nisan 2012 akşamı ülke genelinde bir internet kesintisi yaşandı. Birkaç saat sonra düzelen problem birçok TTNET ADSL kullancısında bendeki gibi kalıcı hasar bıraktı. 3 gündür internetim yok. İşin ilginç tarafı modemde herhangibir ayar değişikliği de yapmamış olmam ve modemde (AirTies WAR-141 model bir ADSL2 modemin var) herhangibir bağlantı sorununun görülememesi.

Aklıma ilk gelen şey aleti açıp kapatmak oldu ama nafile. Sonra da hard reset atmayı düşündüm ama yıllar önce modemi kurarken bir kere girdiğim TTNET şifresini de o an için hatırlayamadığım için bunu denemek istemedim zira   şu anda 30 Nisan 2012 akşamı ve şu ana kadar en az 10 kere aramış olmama rağmen  müşteri hizmetleri bilgi veremiyor. Cuma akşamki aksaklık her ne ise TTNET’in kendi iç sistemini de çökertmiş durumda. Hal böyle olunca TTNET şifremi de öğrenemeyeceğimden hard reset ihtimalini sona bıraktım. Zaten dediğim gibi bağlantılarda herhangibir problem görünmüyor ama buna rağmen internet çıkışı yok. DNS ihtimalini düşünüp AirTies modeme telnet bağlantısı ile girdim ve /etc/dproxy.conf dosyasına google DNS’leri ekledim, gene yok bağlantı. Bu arada AirTies denen firmanın ön tanımlı olarak TTNET DNSlerini gömmüş olması ve modem ayarlarından bu adreslerin değiştirilmesi opsiyonunu kapatmış olması ne kadar etik bir durum o da tartışılır. Zira ben modemi gidip TTNET’ten almadım. Parasını verdim mağazadan aldım. Telnetle DNS değiştirme yöntemi de bir sonraki kapama açma sonrasında yinelenmesi gereken bir yöntem, alet eski IP leri geri yüklüyor hatırlatırım.
Sonra oturdum ADSL başvurusu yaptığım günü düşündüm ve olaylar dizisi bana şifremi hatırlattı. Girdim hard reseti attım alete ve internet geldi.
Ama Türkiye’nin internet tekeli olan TTNET’in 3 gündür içinde bulunduğu aciziyet bu blogda kelimelerle tarif etmem mümkün değil. Zaten kesintinin nedeni ile ilgili şu ana kadar duyduğum iki teori var ikisi de mide bulandırıcı… Bunlardan birinden birisinin doğru olması durumunda bu şirkete bireysel ve kurumsal olarak her ay kazandırdığım parayı düşünmek ise acı verici… Hepimize GEÇMİŞ olsun…

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme