MAC OSX’te Uygulamaları Terminalden Çağırmak

Son bir senedir linux işletim sistemli masaüstü bilgisayarımın yanısıra Apple ürünlerini kullanıyorum. Pişman değilim  Zira MAC OSX işletim sistemini linux’ta alışık olduğum şekilde kullanabiliyorum çoğunlukla. Linux’tan da alışkın olduğum ve kullanageldiğim birçok programın MAC OSX için de hazırlanmış paketlerini bulabiliyorum.

Linux’ta genelde terminalden çalışan uygulamalar kullanıyorum. Bunlardan birisi Octave isimli MATLAB diliyle çok büyük oranda aynı olan bir matematik programı. Bu program standart olarak linuxta terminalden kullanılmakta. Aynı programın MAC OSX sürümünde ise uygulamayı normal bir yerel MAC OSX uygulaması gibi çalıştırmak hatta “Dock” a yerleştirmek de mümkün. Ancak uygulama yine alışık olduğu şekilde bir terminal penceresi açıyor ve onun üzerinde çalışıyor. Bu durumda halihazırda açık olan bir terminal içerisinden direk çalıştırılabilmesi için hiçbir engel olmaması gerekiyor mantıken. Ki yok da zaten.

Aşağıdaki komutu çalıştırmak uygulamaları terminalden çalışır bir program olarak çalıştırmak için yeterli olmakta. Tabii ki bunu yaparken ne yaptığımızın farkında olmakta fayda var.

sudo ln -sf /Applications/Octave.app/Contents/Resources/bin/octave  /usr/local/bin/octave

Bu işlemden sonra terminale basitçe “octave” yazdığımızda octave’ı linuxta alışkın olduğumuz bir biçimde kullanabiliyoruz.

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme