Latex'te Caption içinde Subref Problemi

Daha önce bu problemle karşılaşmamıştım. Ancak sanırım latex versiyonu ile ilgil olacaktır ki daha önce sorunsuz olarak derleyebildiğim latex dosyalarımda minik bir problemle karşılaştım. Şöyle ki; dokümanlarda aynı figür içerisinde birden fazla resim kullanacağımda subfig ve buna bağlı olarak da figüre caption larında da subref kullanıyordum. Son olarak benzer bir derlemeyi gerçekleştirmek istediğimde caption  içerisinde yer alan subref komutuna ait parantezlerin sorun çıkardığını gördüm. 

Nette yaptığım kısa bir araştırmadan sonra bunun çözümünün \subref in başına \protect koymak olduğunu gördüm. Yani şayet siz de \caption içerisinde \subref  kullanırken derleme hatası alıyorsanız şu şekilde kullanımı deneyin büyük ihtimalle problem çözülecektir.

\caption{\protect\subref{resim1}...\protect\subref{resimN}...}

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Erkan Oğur'un Gençlik Yılları