Bir NERD'ün Günlüğünden

Laptop'um Acer Aspire 6530. Bir süredir sırasıyla kubuntu 9.04 ubuntu 9.04 ve son olarak ubuntu 9.10 karmic koala ile sorunsuza yakın bir şekilde kullanıyordum.

Dün skype için mikrofonu çalıştırmaya çalıştım ancak bir şekilde beceremedi. Bir kaç forumdan kernelle ilgili backend  updatelerinin yapıldığını gördüm ve kendi kernelim 2.6.31-20 için bunu gerçekleştirdim. Grub'da 2.6.31-20-generic-pae olarak görünen bu kernel güncellemesinden sonra bir de baktım ki wireless adaptörüm çalışmıyor.Yine ubuntu forumlarından bir kaç sayfadaki işlemleri denedim ama nafile. Bir çok insanın Broadcom wireless adaptörlerde (bendeki de bcm4312 çipsetli) problem yaşadıklarını hatta temiz bir format attıkları halde sorunu düzeltemediklerini okudum. Üzüldüm tabii ...


Ben de son olarak ndiswrapper ile sorunu çözmeye karar verdim ve ubuntu synaptic'ten ndiswrapper ile ilgili paketleri kurdum. NDISGTK paketi de bunlardan birisi. Kurulduktan sonra System > Administration > Windows Wireless Drivers şeklinde ulaşabilirsiniz ya da terminale girip ndisgtk yazarak programı çalıştırabilirsiniz.

Sonra bu LINK ten Broadcoma ait windows driverlarını indirdim. Sonra ndisgtk dan kalsöre gidip bcmwl5.inf dosyasını seçerek basitçe ndiswrapper modülünü aktive ettim.


Bazı forumlarda blacklistlerle ilgili bazı ayarlamalardan bahsediyorlar ancak bunlar biraz bilgisayarın donanımına özel konular olduğundan deneme yanılma yöntemi biraz devreye giriyor. Ben bu işlemlerden sonra wicd programı ile sorunsuz bir şekilde bağlandım internete. Bunları gerçekleştirirken üniversitenin kampüs internetini kullanıyordum.


Daha sonra eve geldim ve kendi wireless ADSL adaptörüme bağlanabildiğim halde internete giremediğimi farkettim. Wireless ım halen aktif olduğundan ve sorunsuz bir şekilde IP alabiliyor olmamdan dolayı olayın donanımsal olmadığı aşikar idi. Bu da bir DNS problemini işaret ediyordu. Ben de hemen /etc/resolv.conf dosyasına gözattım ve DNS'lerin eksik olduğunu gördüm. Buraya Google DNS adreslerini :

nameserver 8.8.8.8
nameserver 8.8.4.4

Satırlarını ekleyerek bu problemi de hallettim. Problemim şimdilik çözülmüş gibi. Bir kaç kere reboot ettim ve internete bağlanabiliyorum. Format atmak zorunda kalmadığım için çok mutluyum.

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme