Ubuntu'da Octave'a Yeni Paketlerin Kurulması

Octave'da yeni çıkan paketler ya da yükseltmeler repository'lerde bulunamayabiliyor. Bu sebepten paketlerin manuel olarak kurulması gerekiyor. Ubuntu'da bunun çok kolay olduğunu söyleyebilirim.

  1. Diyelim ki yeni paketimizin adı xxx.tar.gz olsun. 
  2. "sudo octave" yazarak öncelikle root olarak octave ı çalıştırıyoruz. 
  3. Daha sonra indirdiğimiz dosyanın bulunduğu klasöre cd liyoruz
  4. pkg install xxx.tar.gz yazarak ilgili paketimizi kuruyoruz.
  5. Bazen paket bağımlılıkları olabiliyor, bağımlılığın olduğu paketi de aynı şekilde yüklüyoruz.
Benzer şekilde bir yükleme yaparken karşılaştığım bir problemden ve onu nasıl çözdüğümden de bahsedeyim. Benim sisteme octave-optim paketinin yeni versiyonunu kurmam gerekiyordu. Bu versiyonu kumaya çalışırken octave-miscellaneous paketi ile ilgili bir bağımlılık uyarısı aldım. İndirmem gereken dosyanın adı:

octave-miscellaneous_1.0.9.orig.tar.gz idi.

Bu paketi kurmak istediğimde;

error: package name 'miscellaneous' doesn't correspond to its filename 'octave-miscellaneous_1.0.9.orig.tar'
error: called from `pkg:install' in file /usr/share/octave/3.0.5/m/pkg/pkg.m near line 632, column 4

Hatasını aldım. Dosyanın üzerine çift tıkladığımda içerdeki klsörün adının

miscellaneous-1.0.9

Olduğunu gördüm. İlgili paketin adını miscellaneous-1.0.9.tar.gz olarak değiştirip kurulum işlemini yeniden denediğimde sorunsuz olarak kurulabildiğini gördüm.

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme