Skip to main content

T.C. Vatandaşı Olmak = Borçlu Olmak

Hemen bir iki bir şey söyleyip kaçıcam...


Siz siz olun kullanmadığınız banka hesabınız kredi kartınız falan varsa mutlaka kapatın. Ben de aslında genelde bunu yapıyorum ama işten güçten gözden kaçan şeyler olabiliyor. 





Yaklaşık 1,5 sene evvel İYTE'deki 7 yıllık Ar.Gör.'lük görevimden istifa ettim. 7 yıllık süre boyunca genelde ordaki görevime ait İş Bankası İzmir Basmane şubesindeki maaş hesabımı kullandım.  Tabi o hesaba bağlı bir kredi kartım bir de aradabir kullanmak için bulunsun diye aldığım kredi kartına bağlı bir KGS kartım da vardı.





Görevden ayrıldıktan sonra hemen kredi kartımı iptal ettim. Hesap açık kaldı. KGS'yi de kullanmadığım için bir problem olmadığını düşündüm (mallık burda başlamış haberimiz yok!). Zaten yeni yıl ile birlikte tamamen HGS'ye geçildiği için ben de PTT'den bir HGS almıştım.









Birkaç gün önce hiç kullanmadığım hesap ile ilgili olarak aylar sonra bir borç bilgisi geldi (hayırlı bir şey olsa haber gelmez zaten).



Çok bir şey değil 1 lira gibi bir faiz borcu. Ama hiç kullanılmayan bir hesapla ilgili olduğu için çok kafa karıştırıcı bir durumdu. Ben de baktım ki internet bankacılığına bakıp bunu anlamanın ve bundan kurtulmanın yolu yok hesaplarımın tamamını kapatmak için İş Bankası İzmir Basmane şubesine gittim.



Mesele oradaki müşteri temsilcilerinin kısa bir araştırmasından sonra anlaşıldı:



Hiç kullanmadığım bir banka hesabına bağlı hiç kullanmadığım KGS kartı (bu arada KGS ile son geçişim 2 seneden fazla bir zaman önce), hiç kullanmadığım ve kapattırdığım kredi kartım dolayısı ile otomatikman hiç mi hiç kullanmadığım Ek hesap ile ilişkilendirilmiş. 



Dahası karayolları genel müdürlüğü KGS kartlarının kullanımını iptal etmiş olmasına karşın bakmış ki benim kartımda 6 küsur  lira gibi bir bakiye var demiş "ben 20 TL daha çekivereyim". Ve geçen ay 20 TL daha çekivermiş...



Yani zaten hiç kullanamayacağım iptal olmuş bir KGS kartım için hokus pokus ile çekilen bir 20 TL, hiç kullanmadığım bir hesaba ait hiç mi hiç kullanmadığım ek hesap üzerinden beni borçlu kılmış. 





Yarın parayı geri iade edeceklermiş. Daha önceden kartta bulunan 6 küsur liradan hokus pokus faiz borcum düşünce banka bana 4-5 lira borçlu kalacak. Dedim ki kalsın başımın gözümün sadakası olsun karayollarına, İş bankasına, yeter ki borçlu çıkartmayın da...



Ülkemizde çok büyük sistem değişiklikleri hiçbir ayrıntı düşünülmeden yapılıyor. Sonra bu değişiklikle iligli bir problem çıktıkca eksiği gediği yamayarak günü kurtarıyoruz...


Comments

Popular posts from this blog

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Latex'i kullanarak projeksiyon cihazlarında sunulmaya yönelik çok güzel sunumlar hazırlamak mümkün olmaktadır. Oluşturulan dosya PDF olduğundan ve her işletim sisteminde (linux, mac os, unix, windows vs.) en azından bir tane PDF okuyucu program olduğundan, hazırlanan sunumların taşınabilirliği de azami seviyede olmaktadır. Tabi ki latex'in en üstün olduğu nokta olan mükemmel fontlar ve matematiksel denklem yazılımları latex'te hazırlanan sunumlar için de geçerli olmaktadır. Aşağıdaki linklerden indireceğiniz pakette örnek sunuma ait gerekli dosyaları bulabilirsiniz. Daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz bana ulaşabilirsiniz.
Link : DROPBOX

Hazırladığım örnek sunumun slaytları şu şekilde:





















Yılbaşına Nerede Girilmez - İzmir Narlıdere Naci Usta Restoran

Geçen hafta yılbaşı dolayısıyla eşim "iki senedir evdeyiz hadi bu sene dışarıya çıkalım yılbaşında" dedi. Bu fikir her ne kadar bu tarz mekanda eğlenme olayları beni açmasa da, bana da mantıklı geldi, bir değişiklik olur dedim, iki arkadaşım ve eşleri ile birlikte toplam 6 kişi yılbaşı gecesini bir makanda geçirmeye karar verdik. Şimdi hal böyle olunca tabi insan herşey tam olsun istiyor, o yüzden biz de İzmir'deki olası mekanları değerlendirip bir fiyat filtresinden geçirdikten sonra gördük ki, "yıldız tilbe ile yeni yıl coşkusu" tadındaki eğlenceler, şayet yıldız tilbeyi izlemeye gidip yıldız tilbeyi görmek istiyorsanız kişi başı yaklaşı 400 TL ye mal oluyor. Tabi biz de oha dedik. Sonra ayrı bir olası mekan grubu daha keşfettik, bu gruptaki fiyatlar 90 (limitli içecek) ila 150 tl (limitsiz içecek) arasında değişiyordu. Konum ve müşteri profili düşünülünce bu mekanların bize daha çok hitabedebileceğini düşündük. Sonra limitli içecek olayında vazgeçip limitsi…