Bir Film İzledim: "The Dark Knight Rises" (Dikkat! Spoiler Alert!)

Bizim oğlan doğduğundan beridir doğal olarak sinema yalan oldu. Kayınvalide bu hafta bizde, ben de fırsattan istifade hanımdan da izin alarak sinemaya kaçayım dedim. Bir sürü izlemek istediğim film var vizyonda hadi dedim bari kaçmadan son Batman filmini izleyim. Az önce gece seansında izledim geldim. Uzun zamandır sinemaya gitmemenin de verdiği bir gazla gelir gelmez dedim bir blog yazısı döşeneyim.


Christopher Nolan abimizin Gotham'ın karanlığına yakışır bir estetikte çektiği serinin sanırım bu sonuncu filmi idi. Tabi ki Nolan'ın Batman versiyonunu ve sunumunu ben de birçok insan gibi çok sevdim. Yalnız bu filmde beni rahatsız eden bir noktayı irdelemeden de geçemeyeceğim. Şimdi spoiler geliyor filmi izlemeyene son uyarı!

Filmdeki oyuncular bir kere müthiş. Özellikle Bane karakterini canlandıran Tom Hardy, en son "Warrior" filmindeki performansıyla benden tam not almıştı. O filmdeki gibi bunda da tam bir öküzü canlandırıyor ve bu konuda başarılı. İşte benim rahatsızlığım da tam da bu karakter ile ilgili. Şimdi Nolan senaryoyu sıradanlıktan kurtarmak için filmin bitimine yarım saat kala bir sürpriz patlatıyor ve Miranda karakterinin aslında Liam Neeson'ın Batman Begins'te oynadığı Ra's Al Ghul karakterinin çocuğu olduğunu öğreniyoruz. O dakikaya kadar bu kişinin önce Bane olduğuna inandırıyor film. Ancak filmde öğreniyoruz ki Bane aslında Ra's Al Ghul'un kızı Talia'nın koruyucusu imiş ve aralarında aslında epey bir yaş farkı var bu iki karakterin. Ancak kurnaz Nolan, Miranda'yı ve Bane'i oynayan oyuncuları yaklaşık aynı yaştaki oyunculardan seçerek seyircinin uyanmasını engellemiş kendince. Beni bir tek bu şark kurnazlığı rahatsız etti. Onun dışında izledim ve zevk aldım tabii ki.


Ancak her ne kadar Tom Hardy iyi oyuncu olsa da ben Bane rolü'nü ister istemez Mickey Rourke'a daha çok yakıştırdım. Ama tabi dediğim gibi o noktada da filmin sürprizinin önceden anlaşılması olasılığı artacaktı. Benim maruzatım budur...

NOT: Bu arada bu filmi izledikten iki gün sonra 1990 yapımı Arnold'un oynadığı Total Recall filminin yeni uyarlamasını izledim. O film için bir yazı yazmanın çok gereksiz olduğunu düşündüğümden hemen şuracıkta konuyla ilgili olarak paylaştığım bir twiti göstermek isterim.



Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme