iRig ve Bir Sevda


(Müziği seviyorum. Onunla bu güne kadar çok zaman geçirdim. Şimdilerde onunla çok az vakit geçirebiliyorum. Ama yine de onunla olan ilişkim hala devam ediyor, etmeye çalışıyor... Ucundan köşesinden de olsa... İşte bu yazı da bunun bir kanıtı olsa gerek...)

En son evde kayıt için Boss Micro BR denilen cihazdan bahsetmişim bu blogda. Tabii ki sadece bu iş için üretilmiş bu cihazdan iyi sonuçlar alınıyor. Ama benim o yazıyı yazdığım günden bugüne teknoloji de çok gelişti ve yeni teknolojik araçlardan birisi olan iPad'da hayatımızdaki yerini aldı. Geçen sene bu zamanlarda Mahir Sümer'den iPad'ini satın aldım. O günden beridir o aleti kullanıyorum (şimdilerde yenileri çıktığı için iPad 1 de deniliyor kendisine). Tabii ki bu vesile ile app store dünyasına da girmiş oldum. Bilimum oyunlar teknik ve eğitici programlar falan indirdim bugüne kadar.

Bir süre önce bazı araştırmalarınm sonucunda IK Multimedia isimli şirketin Amplitube isimli kayıt programını aldım ve kullanır oldum. Tabii ki bu uygulamanın kullanılabilmesi için extra bir  parça da satın almak gerekiyor; şayet gitar gibi enstrümanları jag ie bağlamak istiyorsanız. Bu parça sayesinde aynı zamanda monitör için bir kulaklık da kullanabiliyorsunuz. Ürünü sitedeki liste fiyatından daha ucuza satan dağıtıcılar bulunabiliyor e-bayde.

Benim nihai amacım akustik ses kayıdı olduğu için yine bu program için özel olarak tasarlanmış aynı firmanın ürünü olan bir kondensır mikrofon da aldım (bu mikrofonun da giriş jagı üzerinde mönitör kulaklık için bir dişi jag girişi mevcut bu arada). Ve bu sayede 3 aşağı 5 yukarı istediğim şekilde akustik kayıt yapmaya başladım. Mikrofon yine e-bayden "free shipping" li opsiyonlarla uygun fiyata getirtilebiliyor.

Aslında programın benim açımdan işlevsel olarak Boss Micro BR dan farkı yok ancak tercih etmemin 2 sebebi var. Birincisi bu programa ve iPad in girişine uygun ortalama kalitede bir kondensır mikrofunu olması ve ikincisi ve en önemlisi arayüzün görsel olması.






 Boss Micro BR ın kullanımını zorlaştıran şey 2 satırlık arayüz ekranıydı benim için. Amplitube'da ise kayıt ortamı sanal bir mikser ile simüle edilmiş ve stüdyolarda kullanmaya alışkın olduğumuz cihazlar olduğu için bu arayüzden ses ayarlarını yapmak sezgisel bir şekilde mümkün olabiliyor.



Yine de ses olayı çok çetrefilli bir konu. Gerçekten istenilen sesin alınması şayet siz de benim gibi kayıt olaylarına çok hakim değilseniz biraz zaman alıyor. Ancak anlayan birisi çok kısa sürede istediği sesi yakalayabilir diye düşünüyorum.

Basit bir kayıt yaptım. Erkan Oğur'un son albümü "Dönmez Yol"'da da seslendirdirği "Bir Sevda" isimli bestesinin küçük bir kısmını ben de aklımda kaldığı kadarıyla  klasik gitar üzerine perdesiz klasik gitar  kayıdı ile seslendirmeye çalıştım...
-Bir Sevda-

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme