Linux Altında snx sorunları 2

http://www.kodmanya.com/2010/08/linux-altnda-snx-sorunlar.html


Yazısında snx i linux altında kullanmaya çalışırken karşılaşılabilecek temel problemlerin çözümü konusunda birkaç önemli bilgi aktarmıştım. Şimdi yine snx ile ilgili olarak karşılaşılabilecek bir diğer problemden söz etmek istiyorum. Bu problemle de LUBUNTU (ultra lightweight ubuntu) sistemini desktopuma kurduktan sonra karşılaştım. Lubuntu işletim sistemi ile ilgili bilgiyi de bir önceki yazımda aktarmıştım. Bu da linki:


http://www.kodmanya.com/2010/09/ultra-lightweight-ubuntu-lubuntu.html


LUBUNTU işletim sisteminin kernelinde TUN adındaki modül ön-tanımlı olarak gelmediği için farklı bir yolla bu problemi çözmek gerekiyor. Bu modülün olmaması durumunda komut satırında snx komutu çalıştırıldığında ve şifre girildiğinde alınan cevap şu şekilde oluyor:




FATAL: Module tun not found.
SNX: Virtual Network Adapter initialization and configuration failed. Try to reconnect.

Sorunun çözümüne http://kenfallon.com/?p=547 linkinde yazanları kullanarak buldum. Yaptığım şey sırasıyla şunlar:



  1. sudo apt-get install build-essential linux-headers-`uname -r`
  2. mkdir faketun
  3. cd faketun
  4. echo -e "#include \nstatic int start__module(void) {return 0;}\nstatic void end__module(void){return;}\nmodule_init(start__module);\nmodule_exit(end__module);">tun.c
  5. echo -e "obj-m += tun.o\nall:\n\tmake -C /lib/modules/\$(shell uname -r)/build/ M=\$(PWD) modules\nclean:\n\tmake -C /lib/modules/\$(shell uname -r)/build/ M=\$(PWD) clean\nclean-files := Module.symvers">Makefile
  6. make
  7. sudo install tun.ko /lib/modules/`uname -r`/kernel/net/tun.ko
  8. sudo depmod -a
  9. sudo modprobe tun
4. ve 5. steplerde tun.c ve Makefile dosyaları oluşturuluyor. Bu dosyalara şu linklerden de ulaşılabilir:


Bu işlemlerden sonra snx sorunsuz olarak çalıştı.


    Comments

    Popular posts from this blog

    Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

    LaTeX'te Sunum Hazırlamak

    Octave'da Grafik Çizdirme