Erkan ile FaceTime

Teknolojinin (son 10 yılda diyelim) getirdiği yenilikler ve bu yeniliklerin nispeten ucuza standart kullanıcıların (bizlerin) kullanımına sunulmasıyla birlikte elimizde, cebimizde ya da  çantamızda  bizi internet evrenine bağlayan bir cihaz bulundurur olduk.

Ben de işim ve genel olarak teknolojiye ilgimden dolayı bu cihazlardan bazılarına sahibim. Kendime almasam eşime alıyorum falan... Evde iPad bana, iPhone eşime tahsis edilmiş durumda. 

Napalım ne edelim şu aletlerle bir eğlenelim dedik geçen gün facetime açtık karşılıklı, ben işteyken o evdeyken.


E tabi bizim meraklı Erkan'da hemen annesinin yanında olaya dahil oldu. Beni canlı canlı telefon ekranında görmenin yarattığı kısa bir şaşkınlık anından sonra hemen olayı kavrayıp benimle şakalaşmalara başladı.


Şaşkınlık Anı

Şakalaşmalar

Yeni nesil ister istemez yeni çıacak olan cihazlara bizden daha iyi adapte olacak ve bu cihazların yokluğunu bilmeyecek.


Teknolojiye direk bağımlı olarak dünyaya gelen bu yeni nesil dikkat etmezsek doğadan iyice izole olacak ve tamamen dışa bağımlı organizmalar haline dönüşecek. Bunu bir yere kadar engellemek için herhalde  bebek büyürken mümkün olduğunca bu cihazlar olmadan onu eğlendirmek eğlendirebilmek önemli... 



Yani zaten suç aslında direk bizde. Sonradan görme teknoloji fanatikleri olarak biz de ister istemez, turistik yer görmeye giden Japon'un fotoğraf makinesini tuttuğu gibi telefonumuza sarılıp anın coşkusunu yaşamaktansa o anı kilobaytlara kaydedip beş on tane tanıdık görüp layklasın diye cinstagramda orda burda paylaşmaya pek meraklıyız bazen. 



Şimdi mesela dün çocuk annesiyle güzel güzel Öcü-Cee oynarken "Ayyy! Çok şirin! Bu anı çekmem lazııım!" deyip telefonu çıkarttım. Çocuk da doğal olarak telefonu görünce ona odaklandığından oyunu bıraktı. Utandım kendimden, gelin birlikte izleyelim o anları:






Çocuk dediğin olay da bebeklik döneminde beyninin çoğunu kaydetmeye ayırmış güvenlik kamerası gibi bişey olduğundan 10 yaşına geldiğinde yan odadaki çocuğu yemeğe facetimedan çağırmak zorunda kaldığımızda gocunmamak lazım.


Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme