TTNET ve AVEA'nın Elinde Maymun Olmak - 2



Hikaye aslında detaylı ve uzun ama can sıkmamak adına mümkün olduğunca özet geçeceğim. Şimdi bu olaylardan sonra İzmir Balçova Kipa'ya alışverişe gittiğimiz birgün gittim bu TTNET 3G MOBİL İNTERNET paketini aldığım TTNET kioskuna.  Bana satışı gerçekleştiren ve satış sırasında gayet sıcakkanlı ve arkadaşça davranan kişi standda duruyordu. Gittim yanına kısaca olaydan bahsettim ve ekledim; "siz burda bunları yazmışsınız heryere "3 ay ücretsiz" yazıları koymuşsunuz o zaman bunları kaldırın bari burdan insanları yanıltıyorsunuz" dedim aldığım yanıt "İstediğimi koyarım sana mı sorucam senin okuma yazman yok mu okusaydın sözleşmeyi" oldu. Sonrasında küfürlü bir cümle de telaffuz edince ben Kipa'nın güvenlik görevlilerine bu adamı şikayet ettim ama onlar aslında bunu TTNET'e şikayet etmemi önerdiler. Ben de madem bu yola baş koyduk dedim üşenmedim bu adamı şikayet ettim. Herhangi bir yaka kartı olmadığı gibi adını sorunca vermediği için çalışma saatlerinden tarif ettim kişiyi.

TTNET'ten öğrendim ki aslında bu TTNET kiosku bir TTNET bayisine aitmiş. Bayi sahibi gün içinde beni aradı ve çalışan personeli adına özür diledi falan. Ben de ona son olarak dedim ki "bari adamlarınıza yaka kartı taktırın, bu tarz olaylarda en azından kimle muhattab olduğumuzu bilelim". Tamam dedi ve kapattık telefonu. Hoş o kioska bakıyorum hala o terbiyesiz çalışan orada yaka kartını takmadan TTNET adına dolandırıcılık yapmaya devam ediyor.

Can sıkıcı bu ikinci rounddan sonra herşey bitti mi sandınız? Yanıldınız o zaman!? Esas olayı en sona sakladım... Round 3;

29 Şubat 2012 tarihinde akşam alışveriş yaparken telefonum çaldı baktım +905554441500'den yani AVEA dan arıyorlar. Birkaç gün önce telefonuma dadanan, günde 3 4 kere arayan, cevapsız çağrı bırakan, açarsam bana kaçacağını bildiğim +33153481780 (00 33153481780numaralı sanal telefon numarasını AVEA'ya şikayet etmiştim. Bu numaranın engellenmesi talebinde bulunmuştum ama savcılığa başvurmam gerektiğini söylemişlerdi. (Bu arada bu sanal telefon numaraları ve GSM operatörlerinin bunları engellememeleri ayrı bir tartışma konusu.) Dedim herhalde onla ilgili bir bilgi verecekler  ve telefonu açtım. Telefondaki kız özetle diyor ki 2 iş günü içinde ödemezsem avukata gidecek yasal takibe takılmış, bu taa Kasım 2011 de kapatmış olduğum SÖZDE taahhütsüz TTNET 3G MOBİL İNTERNET hattına ait, 55 liralık borcum varmış. Sonra ayrıntısını öğreniyorum ki hattın 1 senelik  zart zurt vergilerinin toplam borcunun ödenmesi gerekiyormuş bir de ödenmediği için 5 lira ceza da eklenmiş çıkmış bize 1 MB'ını bile kullanmadığımız belalı data hattından 55 liralık daha borç. Bu sefer bırak faturaya yansımayı bayiden bile ödenmiyor borç. Ziraat bankasına gitmek gerekiyor falan.  Neyse gittik ödedik işin o kısmında bir değişiklik yok. Ama birazdan aşağıda sıralayacağım sorulara cevap alamıyorum bir türlü.


  1. Bu ürünün bu şekilde pazarlanmasına neden hala izin veriliyor?
  2. Bu kandırmacanın sonlandırılması gerekmiyor mu?
  3. Ben TTNET'in bir tane kağıdına bir imza attım başım neden AVEA ile derde giriyor?
  4. Yasalarımız bu kadar mı etkisiz ki bu şirketler göz göre göre dolandırcılığın en büyüğünü yaptıkları halde hala Türkiye'nin teknoloji devleri rolüne devam edebiliyorlar.
  5. Bu satışlarda kitap gibi sözleşme vermek yerine müşteriye fatura edilecek yekün direk olarak neden beyan edilmiyor? Gizleniyor? Saklanıyor?
  6. Diyelim ki bir borç var, benim bu adamların elinde her türlü bilgim var. Neden olay yasal takibe girene kadar 5 ay bekleniyor? Neden fatura tebliğ edilmiyor? 

Neden, neden, neden? Para kazanmanın yolu bu mudur yani? Milyar dolarlık şirket olmak için yapılması gereken bu mudur? Pazarlama yalanlarıyla düzenlenmiş bir tezgahla tüketiciyi tek bir imzayla öyle ya da böyle taahhüt altına alıp söğüşlemek midir yani teknoloji devi olmak? Benim bu şirketlere bireysel olarak ve şirketim üzerinden her ay ödediğim binlerce lira bir kenarda, bu adamlar benim 50 60 liramı bile söğüşlemek derdinde. En kısa zamanda TTNET'i ve AVEA'yı hayatımdan çıkarmak istiyorum. En azından bireysel kullanımda bu iki şirketle çalışmak istemiyorum. Ha diğerleri farklı mıdır? Çok sanmıyorum ama ne demiş büyüklerimiz 


"Tebdil-i mekanda ferahlık vardır..."

Comments

Anonymous said…
hakkını aradığın için ve duyarlılığından dolayı seni kutluyorum.
Anonymous said…
Öncelikle geçmiş olsun, Çeşitli şikayet sitelerine bakıldığında sizin gibi yüzbinlerce kişinin de aynı şekilde mağdur edildiği görülecektir ki bunlardan bir tanesi de benim. Burada eksik olan tek şey bu tarz mağduriyetlerde ortak bir havuzda birleşip toplu davalar açamamak! Sanırım en etkili bu yol olsa gerek! Galiba bunun için adım atma zamanı geldi ... Gürhan GÜLEŞ
gurhangules@hotmail.com

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme